Heldere reclame met narrowcasting

Narrowcasting, overal waar je komt krijg je er mee te maken zonder dat je het door hebt. Deze vorm van reclame wordt om deze rede steeds vaker toegepast. Denk bijvoorbeeld eens aan het tv-scherm die in de wachtkamer van het ziekenhuis hangt. Tijdens het wachten neemt iedere bezoeker de tijd om de vertoonde informatie tot zich te nemen. Met narrowcasting is het dus mogelijk om heel gericht je doelgroep te bereiken en ze van informatie te voorzien. In dit artikel vind je meer over de mogelijkheden van narrowcasting.

Mogelijkheden van narrowcasting

Voor veel mensen in narrowcasting nog een onbekend begrip. Misschien gaat er bij het begrip digital signage wel een lichtje branden. Digital signage is namelijk hetzelfde als narrowcasting. Digital signage wordt steeds vaker ingezet om personeelsleden of bezoekers van informatie te voorzien. Je kunt de informatie heel gericht onder je doelgroep verspreiden. Narrowcasting wordt eigenlijk gebruikt in alle sectoren:

  • Winkels
  • Openbaar vervoer
  • Restaurants
  • Scholen
  • Zorginstellingen

In veel winkels wordt er gebruikt gemaakt van narrowcasting. Bij nieuwe producten kan een filmpje vertoond worden met uitleg. De schermen worden ook gebruikt om de weekaanbiedingen te vertonen. Alle schermen die je op de luchthavens of stations tegen komt vallen onder narrowcasting. Deze schermen worden ingezet om reizigers te voorzien van de juiste reisinformatie. In veel fastfood restaurands wordt vaak gebruik gemaakt van een digital menuboard. Zo is het mogelijk om het menu aan te passen op het moment van de dag. Bij grote bedrijven kan narrowcasting ook intern gebruikt worden. Op deze manier kan je al het personeel op de hoogte stellen als er wijzigingen in het rooster zijn.

Narrowcasting toepassen

Zoals je hebt kunnen lezen kan je met narrowcasting gemakkelijk reclame verspreiden. Maar om de reclame te kunnen verspreiden heb je wel narrowcasting hardware en software nodig. Met de juiste narrowcasting software kan je duidelijke afspeellijsten maken. De afspeellijsten zijn heel gemakkelijk aan te passen wanneer er wijzigen optreden.

Het is verstandig om in de afspeellijst de huisstijl terug te laten komen. Dit zorgt voor een herkenningspuntje bij de bezoeker. Nadat er een keuze voor een template gemaakt is kunnen de teksten, video’s of afbeeldingen toegevoegd worden. Je kan zelf bepalen hoelang het bericht vertoont word. Het is verstandig om het bericht meerdere keren te laten verschijnen de bezoeker zal de informatie dan langer onthouden. Om de afspeellijst te kunnen vertonen is de juiste narrowcasting hardware nodig. Hier worden vaak grote tv-schermen voor gebruikt. Een groot scherm zal sneller opvallen bij de bezoeker en de informatie is beter leesbaar.

Ontdek de mogelijkheden

Met narrowcasting kan je gemakkelijk heldere reclame verspreiden. Wil je ontdekken of narrowcasting een goede invloed heeft op het verspreiden van je reclame. Er zijn verschillende softwarepakketten die je gratis kan gebruiken. Deze softwarepakketten geven minimale opties. Dit is een goede manier om te beginnen met narrowcasting maar wil je de informatie gaan delen met het grote publiek? Dan is het verstandig om een betaald softwarepakket aan te schaffen. Deze pakketten bieden je namelijk veel meer mogelijkheden en service.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *