Hoe bereik je de juiste doelgroep met jouw goede idee?

Stel, je hebt een goed idee. Een idee waarvan je denkt dat het de wereld een beetje beter gaat maken. Mooier. Schoner. Vriendelijker of simpelweg prettiger. Hoe kun je er dan voor zorgen dat de hele wereld kennismaakt met jouw idee? Hoe zorg je ervoor dat het niet bij een idee blijft, maar het ook echt uit kan groeien tot een verandering, hoe klein of groot dan ook?

De wereld veranderen doe je niet in je eentje

In je eentje de wereld veranderen, dat is lastig, Daarom is het altijd goed om je idee te delen met mensen waarvan je denkt dat zij het zullen steunen. Of, als je op zoek bent naar een reality check, met mensen die juist uiterst kritisch zijn en je het ook zullen vertellen als je idee geen kans van slagen heeft.

Zijn er meer mensen die zich kunnen vinden in jouw idee? Hebben zij misschien wel aanvullingen om het nog beter te maken, en wordt het enthousiasme gaandeweg alleen maar groter? Dan is het moment aangebroken om door te breken. Met je idee naar buiten te treden, na te denken over de stappen die nodig zijn om het idee om te toveren tot een concreet plan.

Zoek hulp waar nodig

In deze tijd van social media lijkt het heel eenvoudig om een groot publiek te bereiken, maar vanzelfsprekend is dat zeker niet. Niet alleen jij zoekt aandacht, talloze anderen doen dat ook. Hoe zorg je er dan voor dat jouw boodschap eruit springt, en de aandacht krijgt die het verdient? 

Over het algemeen geldt dat je hiervoor het best wat hulp kunt inschakelen. Mensen die er hun werk van hebben gemaakt om goede ideeën om te zetten in een heldere boodschap, en op die manier precies de juiste toon aan kunnen slaan. Zoek bijvoorbeeld een goed ontwerp bureau om een website te maken die precies past bij wat jij uit wil stralen. Zoek niet zomaar een bureau uit, maar kies er eentje die affiniteit heeft met jouw boodschap. Een bureau voor zinnige zaken, om het anders te zeggen, eentje die ook als doel heeft de wereld een stukje mooier te maken. Zo voorkom je dat jouw goede idee verandert in een gelikt, commercieel verhaal dat zeker niet de juiste mensen aan zal spreken. 

Samen met dit bureau werk je je plannen verder uit, zeker als het gaat om communicatie. Zorg je voor een heldere boodschap, een duidelijk doel en de beste manieren om daarmee naar buiten te treden. Op deze manier heb je de beste kans om een zo groot mogelijke groep mensen, en wellicht ook sponsoren, enthousiast te maken voor jouw goede idee, en uiteindelijk de wereld te veranderen, al is het misschien maar een heel klein beetje.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *