Een aantal jaar geleden maakte bedrijven regelmatig gebruik van reclames op tv, op billboard of in bushokjes om reclame te maken voor hun bedrijf. Tegenwoordig wordt er steeds meer gebruik gemaakt van online reclame, zoals reclames op social media platforms. In dit artikel leg ik verschillende manieren uit van online reclame.

Social media

Tegenwoordig zit bijna iedereen op social media. Het is een goede manier om reclame te maken voor je bedrijf, omdat je veel mensen kunt bereiken. Daarnaast is er voor elk bedrijf ook een gepaste vorm van reclame. Er zijn bijvoorbeeld bedrijven die gebruik maken van influencers om producten te promoten en andere bedrijven maken gebruik van reclames in Youtube video’s. Een ander voordeel is dat je alle cijfers kunt meten. Je kunt bijvoorbeeld precies zien hoeveel mensen naar jouw website gaan.

Contentmarketing

Een andere vorm van online reclame is contentmarketing. Content is alles wat je plaatst om de potentiële klant te informeren. Hierbij kun je denken aan blogs op jouw website of informatie op social media kanalen. Er zijn heel veel verschillende vormen van content te bedenken. Het is wel belangrijk om de potentiële klant hiermee aan te trekken, waardoor ze uiteindelijk een aankoop doen op jouw website.

Google

Een andere vorm van online reclame, dat veel mensen vergeten is via Google. De meeste mensen op het internet zoeken dingen op Google. Bijvoorbeeld als je een nieuwe auto of nieuwe kleding wil kopen. Het is daardoor belangrijk om hoog in de zoekresultaten van Google terecht te komen, zodat klanten op jouw website terecht komen. Een mogelijke manier om dit te bereiken is door linkbuilding.

Wil je graag meer informatie over linkbuilding? Neem dan een kijkje op www.reputatiefabriek.nl/

Categories:

Tags:

No responses yet

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *