Adwords uitbesteden: een slimme zet!

Google Adwords is een tool die van grote waarde kan zijn voor jouw bedrijf. Het concept is uiteraard vrij simpel: adverteren om zichtbaar te zijn met jouw website, maar de uitvoering kan soms vrij ingewikkeld en complex zijn. Is het daarom verstandig om je Adwords uit te besteden? Wij geven het antwoord! 

Google Adwords

Google Adwords is een erg belangrijke tool voor bedrijven. In plaats van geduldig afwachten wat de wijzigingen op gebied van SEO voor effect hebben op de ranking van je website, is bij Adwords het resultaat direct te meten. Door te focussen op één van de verschillende doelstellingen is het eenvoudig te meten of dit kanaal voor jou geschikt en effectief is of waar optimalisatie in mogelijk is. Kies bijvoorbeeld bij een webwinkel voor een harde “Return On Ad Spend (ROAS)” doelstelling om te zien wat elke euro die aan Adwords wordt besteed, aan euro’s terug brengt voor jouw bedrijf. Is leads genereren belangrijk voor je bedrijf, dan kan juist een “Cost Per Action (CPA)” doelstelling interessant zijn. Kortom: kies voor de juiste strategie dan kan Adwords voor vrijwel alle bedrijven van toegevoegde waarde zijn.

Uitbesteden of zelf beheren

Google Adwords uitbesteden is erg verstandig. Het systeem verandert continue en er zijn steeds meer mogelijkheden. Alleen het bijhouden van al deze nieuwe features is al een hele bezigheid, laat staan het ermee gaan testen en het opzetten er van. Daarnaast staat een Adwords account nooit stil. Wat gisteren nog een succesfactor leek te zijn, heeft de concurrent vandaag de dag ook al ingezet waardoor de voorsprong ineens weg is. Denk bijvoorbeeld aan een goede USP die jouw bedrijf te bieden heeft, die prominent in de advertentietekst zichtbaar is. Ineens bieden concurrenten hetzelfde, dan wel een betere variant aan waardoor de Click Through Rate (CTR) in korte tijd daalt. Het is dus telkens weer anticiperen op de markt, concurrenten en het Google landschap. Het is natuurlijk afhankelijk van het budget dat elke dag wordt besteed maar een klein foutje kan zomaar flink wat geld kosten. Het nauwlettend in de gaten houden van het account op wekelijkse, of soms wel dagelijkse basis, is geen overbodige luxe.

Specialisten

Bespaar tijd door Adwords over te laten aan de specialisten. Er zijn genoeg mensen in Nederland die dag in dag uit bezig zijn met Adwords en daarom alle best practices bijna kunnen dromen. Daarnaast zijn zij ook nog eens enorm handig met het systeem waardoor zij hun tijd veel efficiënter kunnen besteden. Waar een onervaren persoon een uur kan doen over het aanmaken van een eenvoudige advertentiegroep, heeft een specialist dit in enkele minuten voor elkaar. Daarnaast moet je ook realistisch zijn: waarschijnlijk kun je de tijd beter benutten in het aanpakken van andere kansen binnen je bedrijf. Dubbel zo efficiënt dus en een betere kwaliteit waarmee hoogstwaarschijnlijk ook betere resultaten voor jouw Adwords account!

Category: SEA

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *