Je zaak zal beter zichtbaar zijn voor potentiële klanten en gemakkelijker te vinden als je investeert in gevelreclame. Daardoor mag een gevelbord of gevelverlichting eigenlijk bij geen een zaak niet ontbreken. Wat kun je echter doen om ervoor te zorgen dat je reclame zich onderscheidt van de rest? Dat degenen die langslopen worden aangezet om je zaak binnen te komen? Zo wil je bijvoorbeeld met jouw gevelreclame lokaal in Assen wel opvallen tussen de andere zaken. In dit artikel gaan we in op verschillende strategieën om het meeste uit je gevelreclame te halen.

De voordelen van gevelreclame

Je merk kan op verschillende manieren de vruchten plukken van gevelreclame. Om te beginnen ben je goed zichtbaar voor iedereen die langsloopt, waardoor de kans groter is dat ze je vestiging binnengaan. Daarnaast ben je voor terugkerende consumenten niet moeilijk te vinden. Maar daar blijft het niet bij. Je organisatie zal in de hele omgeving bekender worden. Bovendien kan gevelreclame bijdragen aan het beeld dat je wilt overbrengen. Met name of de reclame op de gevel overeenkomt met je doelen en de mensen die je wilt bereiken. 

Extra opvallen met gevelreclame

Opvallen met gevelreclame? Het is zelden zo dat een gebouw meteen opvalt alleen omdat er reclame op de gevel is aangebracht. Vooral als je bedrijf aan een straat ligt waar veel voetgangers komen. Hierdoor is het essentieel om reclame te maken die opvalt. Gelukkig hebben wij enkele nuttige tips. Maak bijvoorbeeld gebruik van de buitenverlichting. Het is essentieel om de gevel op de juiste manier te verlichten. Dat kan bijvoorbeeld door het gebruik van LED-gevelreclame, maar het kan ook door het gebruik van extra lichtbronnen. 

De reclame die aan de buitenkant wordt getoond moet daarnaast eenvoudig te lezen zijn. Vermijd bij het maken van gevelreclame een te grote hoeveelheid tekst, kies aanvaardbare kleuren en kies een geschikte lettergrootte om te gebruiken. Elke vorm van communicatie en elke vorm van reclame op je gevel moet verder in overeenstemming zijn met je merk. 

Categories:

Tags:

No responses yet

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *