Wanneer je als bedrijf je doelgroep wilt bereiken en je omzet wilt laten stijgen, dan zul je gebruik moeten maken van marketing. Maar hoe begin je nu met het opzetten van een goede marketing en wat heb je hiervoor nodig? In dit artikel geef ik je drie marketingtips om vanuit een klein bedrijf te groeien.

Zorg voor een goede website of webshop

Allereerst, zorg voor een goede website of webshop. Dit is de plek waar je marketing naartoe leidt en waar je je klanten echt kunt binnenhalen. Wanneer je website of webshop goed is, zal dit een positief beeld geven aan de bezoekers van de pagina en zullen mensen sneller een positief beeld van je bedrijf hebben. Het is niet alleen de bedoeling dat je een website of webshop aanmaakt, maar het is ook belangrijk om er mee bezig te blijven en constant te verbeteren. Wanneer je hier zelf geen tijd voor hebt of niet over de juiste capaciteiten beschikt, dan kun je hier een online marketing bureau voor inschakelen.

Hou je social media bij

Social media is en blijft de komende tijd erg belangrijk in ieders leven. Ook voor bedrijven is het erg belangrijk om social media te hebben en bij te houden, ongeacht of je er direct iets uit wilt halen. Social media kanalen van je bedrijf geven de bezoekers namelijk wel een kijkje achter de schermen. Daarnaast geeft het hebben van veel volgers de indruk dat je interessant genoeg bent om te volgen en dus in de gaten te houden. Steeds vaker wordt er ook even op het social media kanaal gekeken wanneer je iemand leert kennen. Hetzelfde geldt voor een bedrijf waar je mee in aanraking komt. Je zou dus bijna kunnen zeggen dat je social media kanalen net zo belangrijk zijn als je website of webshop zelf.

Maak gebruik van offline reclame

Deze vorm van marketing mag dan wel het meest ouderwets zijn, het blijft belangrijk om offline reclame te maken. Denk hierbij aan flyers, posters, banners en borden welke je verspreid in het gebied dat je wilt bereiken. Denk daarnaast ook aan de mond-tot-mond reclame, wat nog steeds de meest effectieve vorm van marketing is. Deze reclame kan in twee vormen tot stand komen. Enerzijds vindt deze reclame plaats wanneer jij een gesprek aangaat met iemand over jouw bedrijf en anderzijds kunnen je bestaande klanten ook over jou vertellen. Wanneer iemand bijvoorbeeld een positieve ervaring bij jou heeft gehad, dan zal deze persoon dat misschien verder vertellen, waardoor jij weer nieuwe klanten krijgt. 

Categories:

Tags:

No responses yet

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.