Ben je bezig met Google Adwords instellen voor je website? Of heb je al een aantal campagnes lopen? Dan ben je hier op de juiste plek. In dit artikel lees je alles over de criteria die je kunt gebruiken om je campagnes te monitoren en bij te sturen in Google Adwords. Lees snel verder en ontdek!
De belangrijkste criteria om het succes van je campagne te meten in Google Ads
Voor iedere SEA marketeer zijn deze criteria net iets anders, omdat je deze in Google Ads zelf kunt instellen. Zo zijn er veel meer criteria die je kunt gebruiken. In dit artikel behandelen we de standaard criteria, welke tevens het meest gebruikt worden. Deze criteria kunnen tevens als KPI worden ingezet. Hieronder zijn ze opgesomd:
Klikken: het aantal klikken die de advertentiegroep of campagne in kwestie heeft verkregen.
Vertoningen: het aantal vertoningen die de advertentiegroep of campagne heeft verkregen.
CTR: het doorklikpercentage (te berekenen met de volgende formule: klikken/vertoningen*100)
Gemiddelde CPC: gemiddelde kostprijs per klik.
Kosten: totaal aantal gemaakte kosten voor de geselecteerde campagne of advertentie(groep).
Conversies: totale aantal conversies afkomstig van de geselecteerde campagne of advertentie(groep).
Kosten per conversie: gemiddelde kosten per conversie afkomstig van de geselecteerde campagne of advertentie(groep).
Online marketing goed regelen
Naast het uitvoeren van SEA activiteiten en het inzetten van je campagnes via Google Adwords zijn ook de andere online marketing disciplines belangrijk om je online marketing goed te regelen. Wanneer je je SEO hebt geoptimaliseerd en hier goed op wordt gevonden en hiernaast nog advertenties draait ben je verzekerd dat je altijd goed wordt gevonden door de (potentiële) klanten. Voor bedrijven in bepaalde sectoren kan het juist weer extra goed uitpakken als daarnaast ook Social Media Marketing wordt uitgevoerd. Ben je benieuwd wat de beste aanpak is voor jouw bedrijf? Neem dan eens contact op met een online marketing bureau!
No responses yet