De huisstijl is een belangrijk deel van je bedrijf en het imago daarvan. Vaak is de huisstijl de eerste indruk die mensen krijgen van je bedrijf, diensten en producten. Dit betekent dus ook dat het de eerste kans is interesse te wekken en aandacht vast te houden. Het is de visuele identiteit van jouw bedrijf en bestaat bijvoorbeeld uit de bedrijfsnaam, het logo en zelfs de fotografiestijl.

Wat is een goede huisstijl

Een leuk plaatje maakt nog geen goed logo en wat je zelf mooi vindt, is niet per definitie een goed logo. Een logo stem je af op je doelgroep en de boodschap die je wilt overbrengen. Een logo vormt helaas nog geen huisstijl. Het plaatsen van je logo op flyers, brochures, briefpapier et cetera is voor een complete huisstijl dus niet genoeg. Het gebruik van bijvoorbeeld hetzelfde lettertype en papier speelt ook een grote rol. Herkenbare elementen zoals kleuren, rondjes of figuren die afgeleid zijn van het logo zijn allemaal verwerkt in een goede huisstijl. Deze elementen zorgen voor herkenning van je bedrijf. Ook is het belangrijk dat de elementen continu terug komen in alle producten die je gebruikt, niet alleen zorgt het voor herkenning maar het zorgt ook voor naamsbekendheid. Alles moet terug komen op de visuele uitingen van je bedrijf zoals op je visitekaartjes, de website, e-mails en bedrijfskleding.

De diensten van Helder Reclame

Het ontwerp van de huisstijl moet professioneel overkomen en dat is waar Helder Reclame voor zorgt. We zullen een gesprek inplannen om de mogelijkheden te bespreken, maar ook vooral om te luisteren naar jouw wensen zodat we deze kunnen realiseren. Nadat wij een concept hebben gemaakt, wachten wij geduldig op jouw mening. Vervolgens verwerken wij deze vanzelfsprekend in het eindresultaat. Wanneer het eindresultaat helemaal goedgekeurd is, sturen wij dit naar jou of de drukker, zodat alle visuele uitingen van je bedrijf voortaan afgedrukt kunnen worden in de nieuwe huisstijl.